(2) بہشتی زیور درس مسلم Beshti Zewar Dars e Muslim

 



رسول الله ﷺ قال:

"الذين يبرزون أحاديثي ويعلمونها الناس."


2- عن الحسن البصري رحمه الله تعالى مرسلاً قال:

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "من جاءه الموت وهو يطلب العلم ليحيي به الإسلام، فبينه وبين النبيين درجة واحدة في الجنة."to


3- عن ابن عباس رضي الله تعالى عنهما قال:

"لدارس العلم ساعة من الليل خير من إحيائها."


4- عن أبي الدرداء رضي الله تعالى عنه قال:

سئل رسول الله صلى الله عليه وسلم ما حد العلم الذي إذا بلغه الرجل كان فقيهاً؟ قال: "من حفظ على أمتي أربعين حديثاً في أمر دينها، بعثه الله فقيهاً، وكنت له يوم القيامة شافعاً وشهيداً."


5- Kaha Imam e Aazam Abu Hanifa رحمہ اللہ تعالی:

"Agar sunnat na hoti to koi Qur'an ko samajh nahi sakta tha."


6- Kaha Imam Shafai رحمہ اللہ تعالی:

"Jitni bhi baatein imam log sunnat ki shan mein kehte hain, wo sab Qur'an ki tafseer hai."


7- Kaha Sufyan Thawri رحمہ اللہ:

"Jo ilm hadith ka seekhne wala hai, wo sab se behtareen ilm seekh raha hai, agar wo isay Allah ki raza ke liye seekhta hai."


Neeche hawalay diye gaye hain jo in aqwal ke mansoob hain.

محجیت حدیث


Jab se musalmanon ka iqtidar duniya mein robezawal hua, aur أوروبا ke iqtidar ne is ki jagah li, us waqt se bohot se musalmon ko is مرعوبیت ne sab se zyada nuksan pohchaya jo un ke zehno’n par مغربی afkar o تہذیب ne musallat kar di. Rafta rafta ye مرعوبیت is darja mein aa gayi ke اسلام ki jo تعلیمات, un ko مغربی afkar se mutasadam maloom ho’in, un ka انکار karne lage, aur ye baat un ke zehno’n mein rasikh ho gayi ke duniya ki koi taraqqi تقلید-e-مغرب ke baghair mumkin nahin.


مرغوب ذہنیت ka ye tabqa mukhtalif ممالک اسلامیہ mein مغرب se hum-raqab hone ke shauq mein اسلامی تعلیمات mein تحریف tak par aamada ho gaya. Is tabqe ko "المُتَجَدِّدِين" ya "أَهْلِ تَجَدُّد" kaha jata hai.


Is tabqe ke sarguroh ترکی mein ضياء گوک الپ, مصر mein طہ حسین, aur ہندوستان mein سر سید احمد خان the. مولوی چراغ علی bhi سر سید احمد ke saathi the. In ki qiadat mein تحریک تجدد aage barhi. Inhon ne khul kar حجیت حدیث ka انکار to nahin kiya, lekin jo حدیث مغربی افکار se mutasadam nazar aayi us ki صحت se انکار kar diya, khwah us ki سند kitni hi qawi ho. Kahin kahin dabe alfaaz mein ye bhi kaha jane laga ke is zamane mein حدیث حجت nahin honi chahiye, magar sath hi jo حدیث مفید مطلب nazar aati us se استدلال bhi karte the.


In ke baad ye تحریک عبدالله چکڑالوی ki qiadat mein qadray aur muntazim hui. Ye khud ko "أهل القرآن" kehte the aur حجیت حدیث ke munkir the. اسلم جیراجپوری ne is تحریک ko aur aage barhaya.


(1) سر سید احمد خان aur مولوی چراغ علی ke bare mein mazeed tafseel ke liye مفتی ولی حسن صاحب ٹونٹی ka رسالہ "اس دور کا عظیم فتنہ" mulahiza farmayen.


(2) مُحَصَّص, ضلع میانوالی (پنجاب) ke ek gaon "چکڑالہ" ka rehne wala tha, aur langra hone ke ba’is lakri ke ek تخت پوش (أريكة) par tek lagaaye علم حدیث ke mutaliq نازیبا الفاظ istemal karta tha. Chunanchah, iska kehna tha (baqol مولانا سرفراز خان صاحب صفدر):


"كتاب الله ke muqabla mein أنبياء و رسولوں ke أقوال و أفعال yani أحاد بیش قولی و فعلی و تقریری pesh karne ka marz ek qadeem marz hai.... الخ" (انکار حدیث کے نتائج, safah: 32).


(3) Ye shakhs apne daur mein انکار حدیث ka ek bohot bara sutoon tha, balke ba’az wujuh se markaz tha. Aur is ke علوم و فنون se mutamatta ho kar پرویز صاحب parwan charhay. Iske tafseeli عقائد jaan’ne ke liye is ki likhi hui کتابیں "مقام حدیث" aur "نوادرات" ka mutala kiya ja sakta hai. (بحوالہ بالا).

Aage barhaya, yahaan tak ke hamare zamaane mein Ghulam Ahmad Pervaiz ne inkaar-e-Hadith ko ek manzumat nazariya bana kar no taleem yafta tabqay aur khas taur par Pakistan ke hukmaran tabqay mein badi mansubabandi ke saath phaila diya, is ke jawab mein Muhammad Ullah ulama-e-ikraam ne? Ulama-e-ikraam ne chhoti badi kitaabein mukhtalif pehluon se khoob mo'asser andaaz mein taleef ki, Urdu aur Arabic mein munkireen-e-Hadith ki maddallal tardiid mein bihamdillah ek bara zakhira kutub tayar ho chuka hai, jis mein is firqay ke phailaye hue maghalaton aur shubhaat ka kaafi shaani maddallal jawab moujood hai? Yahaan is firqay ke baatil nazariyat aur un ke muqable par thos dalaail usooli taur par zikr kiye jaate hain. Yeh behas 1379H mein Ustaad-e-Muhtaram Hazrat Maulana Rasheed Ahmad Sahib Ludhianvi rahmatullahi alaih ne humein dars-e-Bukhari mein note karwayi thi, is ki khusoosiyat yeh hai ke yeh buniyaadi taur par Qur'an-e-Kareem hi ki sareeh aayaat par mabni hai, is liye jo shakhs Qur'an-e-Kareem par imaan rakhta ho uske liye yeh kaafi shafi honi chahiye, banda naakechiz isko kuch tozee'h aur tashreeh ke saath yahaan bayan karta hai. Munkireen-e-Hadith ke nazariyat munkireen-e-Hadith mein teen nazariyat paaye jaate hain:

1- رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی احادیث شرعی اُمور میں نہ صحابہ کرام کے لیے حجت تھیں نہ ہمارے لیے حجت ہیں، کیونکہ:

(الف) وحی صرف قرآن ہے، قرآن کے سوا کوئی وحی نہیں۔

(ب) رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی اطاعت من حیث الرسول واجب نہیں، نہ ہم پر، نہ صحابہ پر، صحابہ پر آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی اطاعت حاکم وقت ہونے کی حیثیت سے واجب۔


1. Ghulam Ahmad Pervaiz Batalah mutasil Qadian zilla Gurdaspur ka rehne wala tha aur ahadith se mutalliq woh apni raye ka yun izhaar karta hai ke: "Ahadith ki jis kadar kutub hamare paas moujood hain, un mein ek hadith bhi aisi nahi jo is ke muta'liq yeh dawa kiya jata ho ke is ke alfaaz wahi hain jo Rasool Allah ne farmaye thay." (Bihawalah: Inkaar-e-Hadith ke Nataij, Safah 108)



2. Bator misaal mulaahiza farmayiye:

مفتاح الجنة في الاحتجاج بالسنة للإمام السيوطي المستصفى للإمام الغزالي - حجیت حدیث شیخ الاسلام مولانا محمد تقی العثمانی مد ظلہم ایک قرآن از حضرت مولانا قاری محمد طیب صاحب اس دور کا عظیم فتنه از مفتی ولی حسن صاحب ٹونگی، انکار حدیث کے نتائج از مولانا سرفراز خان صاحب صفدر مظالم، حجیت حدیث از مولانا محمد اور لیس صاحب کاندھلوی.

Thi, na ke min haith-ur-Rasool. (J) Qur'an samajhne ke liye Hadith ki zaroorat nahi.

2- Ahadith-e-Nabawiya, Sahaba ke liye hujjat thi, humare liye hujjat nahi.


Ahadith, Sahaba ke liye bhi hujjat thi aur humare liye bhi, lekin hum tak ahadith bara-e-rasht nahi pohnchi, balki bohot se rawiyon ke wastay se pohnchi hain aur yeh wastay qabil-e-ita'baad nahi, is liye ab in ahadith ko hujjat nahi qaraar diya ja sakta. Yeh teenon nazariyat ba-ham mutaarid hain, munkireen-e-hadith ki taqreer o tehreer mein in mein se koi ek nazariya zaroor paaya jaata hai, aur ajeeb baat yeh hai ke kahin ek shakhs hi ke aqwaal mein yeh teenon nazariyat mukhtalif auqaat mein paaye jaate hain. Hum yahaan har nazariyat ke baatil aur bilkul ghalat hone par kuch dalaail pesh karte hain.

Wahy-ghair-matlu ka isbaat pehla nazariya ki tardiid yani is ke dalaail ke wahy Qur'an mein manhassir nahi, Anhazrat sallallahu alayhi wasallam par wahy Qur'an ke ilawa bhi aati thi.

أَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوْحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاءُ

Is aayat mein bashar se Allah Ta'ala ke hum-kalaam hone ki teen sooratain bayan ki gayi hain, aik "wahy" ke Allah Ta'ala Nabi ke dil mein koi baat daal de, na koi soorat dikhayi de, na awaaz sunayi de. Doosri مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ke awaaz to sunayi de magar soorat koi nazar na aaye. Tisri يُرْسِلَ رَسُولًا ke Allah Ta'ala apna kalaam kisi farishte ke zariye bheje. In mein se Qur'an-e-Kareem teesri soorat يُرْسِلَ رَسُولًا ke saath khaas hai, baaqi dono sooratain yani wahya aur مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ka ta'alluq ghair-Qur'an yani wahy-ghair-matlu se hai aur wahi Hadith hai,

يُرْسِلَ رَسُولًا ke saath Qur'an ke mukhassus hone ki daleel Surah Ash-Shu'ara ki yeh aayat hai:

وَإِنَّهُ لَتَنْزِيلُ


رَبِّ الْعَلَمِينَ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْآمِينُ (1)

وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَنْ يَتَّبِعُ الرَّسُولَ (2)

مِمَّنْ يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ


Yeh aayat tahweel-e-qiblah ke moqa par nazil hui. الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا se muraad Bait-ul-Maqdis hai. "WA MA JA'ALNA" mein Allah Ta'ala ne Bait-ul-Maqdis ko qiblah qaraar dene ki nisbat apni taraf farmaayi hai, jis se yeh sabit hua ke Bait-ul-Maqdis ko qiblah banane ka hukm Allah Ta'ala ki taraf se tha, magar poore Qur'an mein yeh hukm kahin mazkoor nahi, zaahir hai ke yeh hukm aisi wahi ke zariye aaya jo Qur'an nahi thi, is se wahi ka Qur'an mein manhasir na hona sabit hua, aur jo wahi Qur'an nahi thi uska bhi hujjat (authority) hona sabit hua, aur jo wahi Qur'an nahi wohi hadees hai. - وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى (3) Is se bhi sabit hua ke umoor-e-deen mein aap ka har kalaam wahi ke mutaabiq hota tha. عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنتُمْ تَخْتَانُونَ أَنفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ (3) Ibtidaa-e-Islam mein Ramadan ki raaton mein jama'ah mamnoo' tha, kuch sahabah-e-kiraam se khilaf warzi hui to yeh aayat nazil hui, jis mein mamnoo'at ki khilaf warzi ko khiyanat se tabeer kiya gaya, halaanke yeh mamnoo'at poore Qur'an mein kahin bhi mazkoor nahi, maloom hua ke yeh mamnoo'at bhi aisi wahi ke zariye aayi thi jo Qur'an ke ilawa thi aur iski itaat waajib thi. 5- وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَىٰ بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأْتُ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَنْ بَعْضٍ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنۡ أَنْبَأَكَ هَٰذَا قَالَ نَبَّانِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ (5) Is aayat ke khat kashidah alfaaz mein saraahat hai ke Hazrat Hafsa aur Ayesha radhiallahu 'anhuma ka waqia Allah Ta'ala ne An-Hadrat Sallallahu Alayhi Wasallam ko bata diya tha, zaahir hai ke yeh bhi aisi wahi ke zariye bataya gaya jo Qur'an ke ilawa thi, kyun ke yeh waqia poore Qur'an mein kahin bhi mazkoor nahi. (2) Al-Baqarah aayat: 143 (3) An-Najm aayat: 3 aur 4 (1) Ash-Shu'ara aayat: 193, 193 (4) Al-Baqarah aayat: 187 (5) At-Tahrim aayat: 3



Comments

Popular posts from this blog